پنجشنبه ؛ 29 شهريور 1403
29 تير 1398 - 10:22

هویت انقلابی؛ ضامن پیشرفت و سعادت

هبر معظم انقلاب در دیدار هفته گذشته با ائمه جمعه بر حمایت از «جهت‌گیری‌ها و جریان‌های انقلابی» و «اتخاذ مواضع انقلابی و منطبق با سیاست‌های نظام» توصیه‌ی مؤکد فرمودند
نویسنده :
بهزاد کاظمی
کد خبر : 3486

سایت رهنما:

رهبر معظم انقلاب در دیدار هفته گذشته با ائمه جمعه بر حمایت از «جهت‌گیری‌ها و جریان‌های انقلابی» و «اتخاذ مواضع انقلابی و منطبق با سیاست‌های نظام» توصیه‌ی مؤکد و خاطرنشان کردند: «کشور باروحیه‌ی انقلابی قابل پیشرفت کردن است و با حرکت انقلابی به اوج تکامل می‌رسد و هرگونه کوتاه آمدن از این مواضع، نه‌فقط به ضرر انقلاب بلکه به ضرر ملت، کشور و آینده‌ی ایران خواهد بود.» بیانات مستمر امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در زمینه انقلابی گری تأکید مضاعفی بر دوگانه «انقلابی» و «غیرانقلابی» است و ازاین‌رو اهمیت دارد که انقلابی گری در چارچوب مبانی اسلام، با هویت و فرهنگ ایرانی و سرنوشت کشور و ملت ایران گره‌خورده است؛ زیرا انقلاب اسلامی از یک‌سو با گذشته‌ی تاریخی ما ارتباط تنگاتنگ دارد و از سوی دیگر مسیری را برای آینده گشوده است که عزت و عظمت شایسته ملت ایران را در تمام ابعاد در پی دارد. در حقیقت انقلاب اسلامی، ما را به گذشته‌ای که شاخص مهم آن هویت انقلابیِ ملّت ایران است، پیوند می‌دهد. عمق تاریخی و مبارزات عدالت‌خواهانه ملت ایران، یک منبع الهام و هویت است که انقلاب اسلامی می‌خواهد این عقبه‌ی تاریخی پرافتخار را به آینده‌ای پرافتخارتر متصل کند. هویت انقلابی و انقلابی گری، نقشه راه عظمت اسلام و پیشرفت ایران است و جریان مؤمن انقلابی نیز جریانی معتقد، باانگیزه، مجاهد، عدالت‌خواه و مطالبه گر محسوب می‌شود که در پی وضعیت آرمانی مطلوب است.
 
ضرورت انقلابی گری آنگاه روشن‌تر می‌شود که اگر دغدغه‌مندی نسبت به آرمان‏های انقلاب اسلامی و روحیه پیشگامی و پیشتازی درصحنه‌های دفاع از انقلاب اسلامی و دستاورد‌های آن از جامعه رخت بربندد یا کم‌رنگ شود، حاکمیت دینی و مقابله با انحرافات فکری و عملی با آسیب جدی روبرو می‌شود و درنهایت، عناصر تولید قدرت، تضعیف خواهد شد. همچنان که امام خامنه‌ای در ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ در دیدار معلمان فرموده اند: «قدرت، فقط به داشتن سلاح نیست بلکه علم، ایمان، شخصیت ملی، ایستادگی و هویت انقلابی، عناصر تولید قدرت هستند. دشمن وقتی قدرت شما را ببیند، ناچار به عقب‌نشینی خواهد شد، اما وقتی در نشان دادن مبانی و عناصر قدرت خود در مقابل دشمن، ملاحظه و اجتناب کنیم و یا بترسیم، دشمن گستاخ می‌شود.» و باز فرموده‌اند: «اساس ایستادگی، حرکت و پیروزی انقلاب اسلامی، دو پایه‌ی جدی دارد: فرهنگ اسلامی و انقلابی و تقویت جناح فرهنگی مؤمن ... واقعاً باید قدر جوانان مؤمن و انقلابی را همه بدانند.... باید این‌ها به‌صورت گفتمان در بیاید.» (بیانات در جمع اعضای مجلس خبرگان رهبری، ۱۵ اسفند ۱۳۹۲) تأکیدات مکرر رهبر حکیم انقلاب شاهدی بر جدی بودن تفاوت اساسی دو نوع تفکر انقلابی و غیرانقلابی در مسیر و روند اداره کشور است؛ و با تأمل در شواهد عینی و تجربیات چهار دهه انقلاب بخصوص سال‌های پرماجرای اخیر، روشن می‌شود که تنها جریان و حرکت انقلابی است که می‌تواند آینده روشن و تقویت عزت و اقتدار ملت ایران را تضمین نماید. امروز انقلاب اسلامی برای تداوم حرکت تاریخ‌ساز و تمدن‌آفرین خود نیازمند انسان‌هایی است که ویژگی بارز آن‌ها تفکر، روحیه و عمل انقلابی باشد و تمامی نهاد‌ها و شخصیت‌های تاثیر گذار جامعه نیز بایستی حمایت و تقویت جریان انقلابی را در همه عرصه‌ها سرلوحه عمل خود قرار دهند.

ارسال نظرات